گفتــارنیوز
گفتــارنیوز
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها /
  • 24 ساعت
  • هفته
  • ماه
  • جباری: افتخاری به خاطر انتقادم مرا کنار گذاشت/ گفتند کار جباری تمام است

    انجام شكنجه به‏ منظور اقرار و كسب اطلاع ممنوع

    سقوط ۱۴ درصدی قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی/ بیت‌کوین به زیر ۱۲ هزار دلار سقوط کرد

    وزیر خارجه سعودی: توافق هسته‎ای با ایران نیاز به اصلاح دارد/وزیر خارجه بلژیک: اجرای توافق هسته‎ای مهم است

    سردار غیب‌پرور در زاهدان: علمای اهل سنت نور چشم ما هستند/پای حفظ اسلام برسد، شیعه و سنی نداریم

    تهران از روابط گسترده، صمیمی و راهبردی با بغداد استقبال می کند/ خواهان عراقی واحد هستیم

    کشورهای اسلامی کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کنند/ تمامی کشورها به توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشند

    راه‌اندازی رادیووتلویزیون خصوصی در دستور کار مجلس

    قاسمی: اعلام تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در سوریه، مداخله آشکار در امور داخلی این کشور است

    نامه ۴۰ نماینده به روحانی و آملی‌لاریجانی برای آزادی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر

    سیستان و بلوچستان منطقه امن کشور است/مسئولین باید به رفاه و اقتصاد مردم توجه ویژه کنند

    احتمال مختل بودن رادارها در حادثه سانچی ضعیف است

    پيش فروش دنا پلاس آغاز مي شود 

    آگهی مزایده املاک بانک کشاورزی

    پنج روز سوختن سانچی برای ما کابوسی ناتمام بود

    یارانه دی‌ماه امشب واریز می‌شود

    مذاکرات ایران و عربستان چه شد؟

    نمايش محصولات جديد شرکت ايران خودرو در نمایشگاه تخصصی قزوين   

    ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد آغاز شد

    قدردانی استانداری استان البرز از عملکرد بانک کشاورزی در زمینه حقوق شهروندی

    پر بحث ترین ها
  • کد مطلب : 65542
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
  • شما اینجا هستید :ویژه ۲
  •   

    تلفات جاده‌ای در 6 ماهه نخست امسال

    ۷۰۰۰ کشته و ۱۸۰ هزار مصدوم، قربانی جاده‌‌های نا ایمن/ هر ۳۰ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف در ایران می‌میرد

    هرساله چند هزار نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند و چندصد هزار نفر هم بر اثر حوادث ترافیکی مصدوم و معلول می‌شوند، آماری حیرت‌آور که کنترل آن تنها اقدام عملی و موثر مسئولان را می‌طلبد.

    هر چند در سال‌های اخیر میزان تصادفات و بالطبع تلفات جاده‌ای کنترل شده است و نهادهای مسئول کمی قبل‌تر از آغاز تعطیلات نوروزی یا تابستانی اقدامات گسترده‌ای را برای کاهش تصادفات و تلفات انجام داده‌اند؛ اما نگاهی به آمار تلفات در برخی زمان‌های خاص به شدت نگران کننده است.

    همانطور که از حوادث یک هفته نخست تعطیلات سال گذشته بر می‌آید، فجایع رانندگی سال ۹۶ وحشتناک تر از تمامی پیش بینی‌ها بوده است که غالبا از بی احتیاطی رانندگان و البته غیر استاندارد بودن راه‌ها و در رتبه اخر شرایط نامناسب جوی ناشی می‌شود.

    و البته در کنار این موارد باید به کوتاهی وزارت‌راه در تامین ایمنی جاده‌ها اشاره کرد که البته وقوع رویدادهای بهت‌آوری نظیر سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی و نداشتن شانه‌خاکی و نا ایمن بودن مسیر‌های بین‌شهری نیز به این موارد افزوده می‌شود؛ آنطور که در طی ۳ ماه نخست امسال ۵ تن در اثر سقوط سنگ در جاده چالوس جان خود را از دست داده‌اند و مسئولان همچنان اقدام چشمگیری برای مناسب‌سازی این مسیر انجام نداده‌اند.

    بر پایه این گزارش، میزان تلفات تعطیلات نوروزی ۹۶ در پنج روز اول ۱۴۵ کشته و ۲۹۵۰ زخمی بوده است که تا آخر فروردین ماه این آمار به ۱۱۶۴ کشته رسیده است.

    همچنین طبق آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۶، بیشترین کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به شهریور ماه با یکهزار و ۷۴۶ نفر و پس از آن تیرماه با یکهزار و ۶۱۰ نفر بوده است؛ ضمن آنکه روز ۹ تیرماه با ۷۷ کشته پرتلفات‌ترین روز در نیمه اول امسال بوده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (یک‌هزار و ۴۷۴ فوتی) ۹٫۵ درصد بیشتر شده است.

    در نیمه اول امسال نیز ۵ هزار و ۷۵۸ نفر در محورهای برون شهری، دو هزار و ۳۳۱ نفر در مسیرهای درون شهری، ۵۸۵ نفر در مسیرهای خاکی روستایی و ۱۷ نفر نیز در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند.

    در ۶ ماهه نخست امسال ۱۷۹ هزار و ۷۹۵ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که این تعداد نسبت به نیمه اول سال گذشته(۱۷۸ هزار ۸۸۷ نفر) نیم درصد افزایش یافته است.

    بر اساس گزارش‌ نهادهای رسمی، در پنج سال گذشته (۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶) ۹۱۹ نفر در حوادث رانندگی اتوبوس‌های مسافربری جان خود را از دست دادند که بیشترین آن با ۲۳۷ نفر در سال ۱۳۹۱ و کمترین آن با ۱۷۲ نفر در سال گذشته به ثبت رسیده است.

    هر ۳۰ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف در ایران می‌میرد و براساس اعلام مسئولان سوانح و تصادفات رانندگی سومین عامل مرگ‌ومیر در کشور است، که علاوه بر از بین رفتن سرمایه‌های انسانی هرساله هزینه‌های هنگفتی نیز صرف این حوادث می‌شود.

    ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت در شهریورماه امسال اعلام کرده که سالانه ۳۹ میلیارد دلار از درآمد ملی ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دلیل حوادث و سوانح ترافیکی از بین می‌رود، حال باید دید که آیا نمی‌توان همین هزینه را برای ایمن سازی را‌ه‌ها اختصاص داد تا علاوه بر کاهش این تلفات از رنج خانواده های مصدوم و معلول این حوادث کاست؟ آنچه به نظر می‌رسد این است که حل این معضلات یک همت جمعی از سوی مسئولان و البته خودرو سازان را می‌طلبد تا با فاصله گرفتن از حرف‌ و شعارهای هر ساله، آستین بالا زده و چاره‌ای جدی برای این وضعیت بحرانی بیاندیشند.

    برچسب ها :
    *

    ایمیل شما برای همه نمایش داده نخواهد شد.

    *

    از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید.

    *

    از ارسال نظرات غیر مرتبط با متن خبر , تکرار نظرات دیگران , توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمائید.

    *

    نظراتی که حاوی تهمت و بی احترامی به مقدسات مذهبی , ادیان الهی , مسئولان کشوری , اقلیت های قومی و مذهبی و مغایر با عرف و قوانین جاری کشوری باشد منتشر نخواهد شد.


    ارسال دیدگاه

    *

    *

    *

    تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به سایت گفتارنیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید : پارس وی پی